Nyt fra Appenæs Zoneterapi - 2019

oktober 19

Vi går et efterår i møde .

Så kom efteråret med regn og rusk. Håber I alle har fået gavn af sommerens sol, som via huden danner D-vitamin i kroppen. Nu er det jakkevejr og derfor nødvendigt med et vitamintilskud, jeg tager ofte D-pearls, som er en lille kapsel, hvor D-vitaminet er i olie og nem at sluge. Man er også fri for at tænke på, om den skal tages sammen med mad, da D-vitamin kræver fedt for at kunne optages i kroppen. Dette gælder også for A-vitamin, E-vitamin og K-vitamin. Vores knogler og immunforsvar har godt af D-vitamin og også kalk.

Spis endelig kål og grove grønsager, nu er det sæson for det.

Eventuelt snittet hvidkål med appelsinstykker og valnødder med en dressing af jomfruolivenolie, æbleeddike eller anden eddike, sennep eller rødkål med blåbær og ristede pinjekerner. Masser af frugt og grønt til immunforsvar her i forkølelsestiden og nu er det også tid til at gå ud og plukke danske æbler.

Godt efterår til jer alle.

maj/juni 19

Så kom sommeren til Danmark, det blev i hvert fald til juni måned og optimist, som jeg er bliver det en dejlig sommer.

I år er det 25 år siden jeg blev zoneterapeut. Tiden flyver. Jeg har nydt at behandle og har ingen planer om pension. Selv efter de 4 år jeg boede i Belgien, kom mange af de "gamle" klienter tilbage og nye til. Det er dejligt og nu behandler jeg sågar 3. generation.

Mange ting er sket, flere efteruddannelser og kurser og nu til august en uddannelse omkring træning og demens.

I september, oktober, november en uddannelse med blandt andet healing.

Jeg lægger stor vægt på individuelle behandlinger, mit motto er ”dit liv i balance” og det gælder fysisk som psykisk.

Jeg er også blevet en travl Mormor, som fast passer Johannes på 3 år og det er fantastisk.

Vores trofaste 11-årige labrador og manden gennem 40 år, skal der også være tid til med rejser og nye oplevelser.

I anledning af mit jubilæum gives der 25% rabat på alle behandlinger i juni måned det gælder zoneterapi, akupunktur, NLP og Clairvoyant rådgivning.

Med ønsket om en god sommer

Appenæs zoneterapi

Annagrethe.

 

 

 

PS: Ser du en lille hvid bil med ”fødder” og ”Appenæs Zoneterapi”, ja så er det mig.

 

Giv gerne et dyt her i juni måned, så ved jeg du ønsker tillykke.

 

Februar/marts 19

Så kom den første forårsmåned, skønt februar i år har været meget usædvanlig med solskin og ingen sne.

Som tidligere er der også pollen i luften, og i år er allergiproblemerne kommet nogle måneder før. Er du en af dem med røde irriterede øjne, kløe i ganen, nysen og hudkløe, så er det naturligvis ØV. Men fortvivl ikke, der er råd at hente. Til høfeber findes bl.a Høron fra Allergica, som har eksisteret i mange år. Læs mit nyhedsbrev fra maj 18, her har jeg skrevet om pollen med gode råd til dig som lider af allergi.

_______

Desværre er en del også ramt af forkølelse og influenza. Her skal du huske at styrke dit immunforsvar. Spis en palet af farver på din tallerken med grønsager og frugt. Drik masser af vand og urtete. Eventuelt kan du supplerer med ekstra C-vitamin. Det er en god idé at spise masser af gulerødder med A-vitamin for slimhinderne. Echinaforce-dråber fra A. Vogel er gode til at tage den ”lille forkølelse”, men også til at forebygge og Longo Vital, den røde er også god, den bruger jeg selv.

_______

Husk der er mange muligheder for at styrke dit immunforsvar, også zoneterapi og akupunktur er muligt, så du er naturligvis også altid velkommen til at komme ud til mig til en behandling.

 

Med ønske om et rigtigt dejligt forår til jer alle.

Blomster knus Annagrethe

Januar 19

Et nyt år, nye muligheder

Mange af jer er sikkert i gang med nytårsforsættet, og dem af jer som faldt af i svinget fortvivl ikke, det er aldrig for sent at ændre!! 

Mange har et nytårsforsæt om at tabe sig, ændre spisevaner og dyrke mere motion. Her kan zoneterapi og rådgivning evt. med NLP hjælpe dig på vej.

Har du et stort sukkertrang? Eller er du altid sulten? Her kan et par nåle i ørene være en mulighed. Allervigtigst - lav dine mål for nye ting positive, realistiske og målbare og skriv dem ned. Eksempelvis er det at tabe 10 kg på 14 dage ikke realistisk, og ofte sker det ved en lynkur, at det giver vægtstigning senere så - øv. 

En livsstilsændring – det at blive bevidst om hvad du spiser, om kalorier, kulhydrater, om hvad proteiner er og ikke mindst de skjulte fælder i vores mad, det er mere vigtigt. Og husk det er også vigtigt med væske, det er vigtigt at drikke ca. 8 glas vand om dagen. Vid også at fedt forbrænder fedt, så derfor skal du have lidt olivenolie, kokosolie, økologisk smør eller fedt fra mandler eller avocado og det der svarer til dine 2 hænder af grønsager til frokost og aften.

Det er også vigtigt at skære ned på sukker og hvidt brød. Selv elsker jeg mad og er ikke typen der står og måler og vejer min mad eller tæller kalorier. Det mad, jeg spiser er naturlig mad, mad som forgår. Kød, fisk, grønsager, bær, nødder... ikke færdigkøbte produkter, som holder længe f.eks. citronmåne eller mange færdigretter. Spis efter årstidens frugt og grønt, så er der vitaminer i. Er madvarerne transporteret herop i mange timer eller dag så er de oversprøjtet med sprøjtegifte for at holde sig. Og ja, økologi er sundere, der er ikke så mange sprøjtegifte og pesticider på. At købe dansk er også en mulighed.

Jeg ved overvægt kan skyldes mange forskellige ting. Muligheden er også at du spise for lidt, så din forbrænding går ned eller du spiser måske når du er stresset, ked af det, vred eller når du ikke kan sove. 

Det hele handler egentlig om sund fornuft. Lav mad hele familien kan spise, lad der være plads til et glas vin eller et rundstykke i weekenden. Du skal naturligvis vide at selv et lille glas vin eller en halv øl stopper din fedtforbrænding 1-2 dage, leveren forbrænder det vigtigste først, det vil sige alkohol og dernæst fedt.

Er du klar over, at der er lige så mange kalorier i et Mac Donalds meal, som en portion med 3 stykker stegt flæsk med kartofler …… og bare 3 småkager hver dag kan give mellem 5-8 kg mere på sidebenene på et år?  

Du skal gøre op med dig selv, hvad der skal til for at du taber dig eller motionere mere? Hvordan vil du have det, når det lykkes? Gør du det for dig selv?

Det tager tid at ændre vaner. Når du siger ”nej tak” til kagen på arbejdet, siger du samtidig ”ja” til dig selv, fordi du ved hvad din krop har brug for. Ellers kan du spørge dig selv, ”er det noget jeg har behov for?” eller ”er det noget jeg har lyst til?” Ups - jeg har ofte lyst til noget, men spiser jeg mere end jeg forbrænder stiger vægten også. 

Med hensyn til motion og træning, tror jeg det er vigtigt at finde noget man kan lide – om det er motionscentre, gåture, svømning, dans - alt tæller. Ved motion og træning bliver du forpustet, hjertet pumper mere blod ud til musklerne, det er kondition og du sveder og forbrænder kalorier. Havearbejde og rengøring kan også tælle med. Så let rumpen og gør noget! Tro på at det lykkes, du er det værd! 

Godt og sundt nytår med masser af glæde herfra.

Annagrethe