PILATES

Pilates skaber harmoni mellem krop og sjæl.

Pilates er blevet en af tidens mest populære træningsformer.

Oprindeligt udviklet af Joseph H. Pilates i starten af 1900 tallet og gennem alle årene flittigt brugt af sportsfolk, dansere og skuespillere, som har brug for at bevare en stærk og smidig krop.

Pilates er også velegnet som genoptræning, og kan styrke rygsøjlens naturlige stilling samt musklerne omkring ryg, mave og bækken.

Pilates er koncentreret træning, konceptet er hellere få rigtigt udførte øvelser end mange ”sjuskede”/”forkerte. 

Du koncentrerer dig om hvad du gør - hele tiden (Mindfulness). Til gengæld opnår du styrke-smidighed-udholdenhed og balance.

De vigtigste grundprincipper i pilates er:

  • Spænd bækkenbunden (at knibe sammen)
  • Sug navlen ind til rygsøjlen (giver flad mave)
  • Træk vejret rigtigt under øvelserne (for optimal udbytte) 

Pilates udføres oftest siddende og liggende på en madras, til rolig musik. Øvelserne kan kombineres med forskellige træningsredskaber så som brede elastikker, store bolde, redondobolde og pilatesrulle når man har lært grundprincipperne.

Hver Pilates time afrundes med en afslapning/visualisering så al stress og jag forsvinder.


 

Nye hold hvert efterår

Jeg underviser under DOF Næstved Aftenskole.  Kontakt mig og hør hvilke hold du kan komme på.

Privat starter jeg løbende hold op efter behov. 

Hvis du har lyst til at oprette dit eget hold med kollegaer, venner eller familie (max 10 deltagere), er du velkommen til at kontakte mig.