Ny fra Appenæs Zoneterapi 2017

Så er en dejlig sommer forbi, i hvert tilfælde efter kalenderen og vi nærmer os eftersommeren og efteråret.

D-vitamin

I år fik vi Danskere masser af sol, som via vores hud danner det livsvigtige D-vitamin.

Det er derfor at vi, de måneder vi går tildækket og ikke får sol, med fordel kan indtage D-vitamin evt. sammen med kalk, så vores knogler får styrke indefra.

Det er vigtigt at få vitaminer i naturlig let optagelig form, ikke syntetiske de virker ikke nær så godt, så spørg i helsekostbutikkerne (Helsam, Helsamin, etc.) eller hvor du handler.

D-vitamin og kalk findes også i grove grønsager, desværre er det ikke nok at drikke mælk. Vi er et af de lande hvor der drikkes mest mælk, men hvor knogleskørhed desværre også er meget udbredt.

Det er et kapitel for sig. På hjemmesiden Mad for livet er der artikler af Anette Harbech Olesen, som varmt kan anbefales.

Is i varmen – vin/grill på terrassen

Efter en ferie har du, måske ligesom jeg, spist lidt anderledes. Is må man have i varmen, rosévin på terrassen og grill. Det mærkes som lidt ekstra vægt på kroppen, så kan zoneterapi være med til at udrense kroppen, så du kan komme tilbage til normalvægten. Har du sukkertrang, sætter jeg gerne en nål i øret eller vi kan tale om kost, motion eller hvad der nu er vigtigt for dig.

Motion er vigtig – men lys og luft er lige så vigtig!

Noget som også styrker vores knogler er motion, som jeg er stor fortaler for.

Det at gå en rask tur og komme ud i naturen, gavner også vores humør. Lys er vigtig. Vi har en lille kirtel i hjernen (lidt forenklet sagt), som påvirker vores humør. 

Vi kan også bruge en lille lys lampe, når den mørke tid kommer - ofte er en halv time nok. Nogle sætter den ved deres pc og arbejder samtidig. 

----------------------   

Indtil videre, nyd det dejlige vejr og glæd jer til det smukke efterår kommer med de gyldne farver og den klare luft. Jeg nyder lyden af fugletræk, når min trofaste 10-årige labrador og jeg går tur.

 

Appenæs Zoneterapi

 

Annagrethe